Zon, Zee, Strand éénnn Kantoor.. - Reisverslag uit Praia, Kaap Verdië van Bram Berkelmans - WaarBenJij.nu Zon, Zee, Strand éénnn Kantoor.. - Reisverslag uit Praia, Kaap Verdië van Bram Berkelmans - WaarBenJij.nu

Zon, Zee, Strand éénnn Kantoor..

Door: Bram Berkelmans

Blijf op de hoogte en volg Bram

11 Oktober 2014 | Kaap Verdië, Praia

Boa Noite!

Het is inmiddels iets meer dan 2 weken sinds mijn aankomst hier! De reis verliep voorspoedig totdat ik erachter kwam dat mijn Bagage maar tot Sao Vicente was ingecheckt, eenmaal daar aangekomen als een malloot mijn visum aangevraagd en her-ingecheckt! Wat toch redelijk soepel is verlopen gelukkig! Bij aankomst in Praia werd ik opgevangen door Joào Baptiste, een relaxte man die auto's verhuurd op 2 eilanden en tevens mijn appartement verhuurder is! Gelijk een telefoonkaart aangeschaft, mijn nieuwe nummer hier is: +2389357812. Het appartement is echt waanzinnig groot, mag ook wel voor de prijs, maar ook ingericht voor 3 personen. Foto's hiervan volgen nog! Gelukkig heeft 1 kamer airconditioning, aangezien de constante temperatuur 30° is op het moment, 's nachts 'daalt' het naar 25° en het laagste wat je hier meemaakt is 20°. Enorme bofkont dus voor aankomende tijd! Vooralsnog woon ik 3 maanden in Praia, dat is de hoofdstad op het grootste eiland 'Santiago'. Kaap Verdië bestaat uit 12 eilanden, waarvan 10 'echt' bewoond. Misschien dat ik voor mijn onderzoek nog verhuis, maar dat moet nog blijken. Allright genoeg feiten, nu meer ervaring!

Kaapverdianen zijn chille, relaxte mensen, het wageningse kwartiertje is hier helemaal op zijn plek en daarom ik dus al helemaal, zoals bijna iedereen wel weet haha! Mensen maken zich hier niet zo snel druk, maargoed vandaar worden ze ook niet snel enthousiast helaas. Bijna alles wat je hier koopt of doet, kost veel! Supermarkt prijzen zijn bijna gelijk aan die van Nederland, enorm veel import hier natuurlijk. Enige wat hier zelf wordt geproduceerd zijn: Koffie, Bananen, Brood, Frisdrank, Bier, Suiker, Rijst, diverse groentes en schoonmaakmiddelen. Hollandse chocopasta, pindakaas, melkpoeder, remia ketchup en mayo staan hier gewoon in de schappen.

Mijn hostorganisatie hier is PD Consult (www.pdconsult.cv), een kaap verdiaanse ondernemer die al manager van een bank is geweest en ook marketing bij Shell hier heeft gedaan. Paulino Dias is zijn naam, een echte netwerker die net 2e is geïndigd op de lijst van Jonge Afrikaanse Leiders, opgesteld door Desmond Tutu leadership awards - Oxford Universty. Verder werken er nog 6 collega's, maar niemand behalve Paulino spreekt engels, dus hopelijk gaat mijn portugees flink vooruit, één van mijn leerdoelen namelijk om die taal te leren spreken. Aankomende tijd ben ik bezig geweest mijn onderzoeksvoorstel te verbeteren en overleg gehad met Paulino over welke stakeholders ik hier het beste kan benaderen. Aangezien hij dus iedereen kent, kan ik simpel in contact komen met de: FAO, EU delegatie, Ministerie van Rurale Ontwikkeling, Landbouw en nog een aantal onderzoeksinstituten.

Deze a.s. week ga ik op afspraak bij de 1e stakeholders en wil ik mijn proposal=onderzoeksvoorstel, definitief afronden!

Zo dit was het weer voor de 1e keer! Tot over 2 weken!

PS: Vanavond voor het eerst stappen hier, ben heel benieuwd ;). Voor nieuwsgierige muziekliefhebbers, zoek hier maar eens naar op Youtube: 'Zouk', 'Kizomba', 'Funana', meer klassiek zijn 'Morna' en 'Coladeira'.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bram

3e jaars student Internationaal Land en Water Management aan Wageningen University. Komt van: Doesburg Reizen: Indonesië, Costa Rica, India. Buitenland(Exchange): Texas, 1 jaar. Idealistische wereldverbeteraar die op een dag graag bij zou dragen aan: (drink)watervoorziening, circulaire economie en/of duurzaamheid.

Actief sinds 09 Okt. 2014
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 7369

Voorgaande reizen:

25 September 2014 - 24 December 2014

Onderzoeksstage Kaapverdië

Landen bezocht: